Múlt héten volt szerencsém tesztelni a dm új, Pro Climate termékcsaládját és megmondom őszintén, nagyon meg vagyok elégedve velük.

Sokszor éri az a vád a ökologiailag előnyösebb előállítású termékeket, hogy nem elég hatékonyak.

Az új termékcsalád nekem ezt a kijelentést eddig maximálisan cáfolta.
A legújabb heppem, hogy joghurtot gyártok itthon. Elképesztően finom, de a tejet a forralás után sokszor nehéz levakarni a lábos aljáról. Hiába teszem takarék lángra, van, hogy végül így is kapirgálni kell. Engem ezek nem szoktak kiborítani, békésen elmolyolok az ilyen feladatokkal, “szódabikázgatom”, súrolom. De ez nem adta most magát könnyen.

Még mindig bőven volt mit sikálni, amikor megjött a teszt-csomag,  gondoltam egyet és kipróbáltam. 

Fontos, hogy minden termék utántöltőben érkezik, így sokkal, de sokkal kevesebb csomagolást kell felhasználni hozzájuk.

Ami még nagyon fontos és valamiért a magyar néplélek nehezen fogadja be: ez egy koncentrátum, tehát hígítani kell.

Belőttem, hogy a kis flakonomba mennyit kell tegyek, végül arra jutottam, hogy egy flakonhoz egy szűk teáskanálnyi tisztítószert tettem. A napok óta pakolgatott láboskám gyönyörű tiszta lett. Ha nem akarunk hígítani, akkor elég, ha egy cseppet teszünk a szivacsra mosogatáskor.

Teszteltem még a mosószert is, ebben az esetben is külön figyeltem az adagolásra és a végeredménnyel ez esetben is teljesen elégedett voltam. Vettem egy fehér tornacipőt és a kiskutyák a bájosan sáros kis tappancsaikkal már az első nap összedisznózták. Jó egy héttel később volt időm bedobni a gépbe, és a teszt kedvéért semmi egyéb öko-folttisztítót nem használtam, kíváncsi voltam, mit tud a mosószer: csont nélkül kiszedte a foltokat.

Ami még nagyon tetszik a termékekben, hogy visszafogott az illatuk, kellemes, jól eltalált, de szelíd és végre sokkal jobban hajaz azokra a dolgokra, amiket itthon én is készítek.

És még egy plusz pont: az amúgy nagyon kellemes, jó textúrájú arckrémnél megjelenítették a tubuson, hogy ökológiai megfontolások miatt kevesebb összetevővel készült – ez szintén egy olyan szempont, amivel nagyon-nagyon egyet tudok érteni.

A dm megközelítését mindenképpen jónak tartom. Ez a termékcsalád szerintem jó alternatíva lehet azoknak, akik nem érzik magukban a kraftot, hogy maguk készítsék el például a mosószerüket, vagy esetleg nem tudnak megbarátkozni a zero waste menstruációs megoldásokkal.

Amikor a dm Magyarország megkeresett az új termékcsalád kapcsán, arról ötleteltünk, hogy jó lenne, ha lennének olyan infografikák, amelyek megmutatják, hogy egyes termékek esetében hol jelentkezik az ökológiai szempont.

Nagyon örülök neki, hogy elkészültek ezek az segédanyagok, így ti is jobban meg tudjátok nézni egyrészt azt, hogy nagyságrendileg milyen szempontok azok, amelyeket érdemes figyelni egy termék kiválasztásánál. Továbbá azt is láthatjátok, hogy a dm Pro Climate termékcsalád esetében ezek a szempontok hogyan érvényesültek.

Érdemes figyelni tehát a dm polcain a Pro Climate termékcsaládot, valóban és tudományos alapossággal átgondolt, mindennapi használatú termékeket találhatunk benne.

A termékek 2021 áprilisától kerülnek a polcokra és az online shopba, a termékek felismerését egységes design segíti.  A Pro Climate termékek nem tartalmaznak mikroplasztikot vagy vízben oldódó, tisztán szintetikus polimereke

A cikk szponzorált tartalom, a dm Kft-vel való együttműködés része.